HTML

Blogja blogja

Érdekességek a világból, gondolatok, vélekedések.

Friss topikok

Linkblog

2008.04.10. 10:55 blogja

BKV - miért kellene nyereségesnek lennie?

Figyelem a BKV évek óta tartó folyamatos haldoklását, a mizériát az állami támogatások hiányával kapcsolatban, melyeken folyamatos és drasztikus áremelések alapulnak.

A mostani BKV-szakszervezeti sztrájkok jól mutatják - ez is a nem titkolt céljuk -, hogy milyen lenne a város BKV nélkül. Egy délelőttre vagy egy napra még megvalósítható a cégek részéről, hogy vagy bevigyék maguk a dolgozót, vagy elviseljék a késését vagy kimaradását, de ez folyamatosan nem megoldható.

Tételezzük fel, hogy teljesen csődbe jut a BKV. Mi fog történni?
- Azt gondolhatnánk, hogy a teljes statisztikában a cégek egy részét nem fogja első körben érinteni, mert mindenki autóval jár, csakhogy a statisztika másik részében növekszik az autók száma, ami közlekedési nehézségeket jelentene.
- A statisztika másik részében az egy-kétfős, barátias hangulatú cégek időlegesen megoldják a főnök autójával.
- vagy lecserélik az alkalmazottat egy közelben lakó munkatársra, hogy a tömegközlekedés csődje ne érintse a cég működését.

De mi a helyzet az egy-két főnél nagyobb létszámú cégekkel, amelyek működése eddig a természetesnek vélt tömegközlekedésen alapult? Az ő esetükben nem feltétlenül találni a környéken megfelelő munkaerőt minden pozícióra. Úgy vélem számukra ez súlyos válságot jelentene.

Nem azért van budapesti tömegközlekedés, mert jó poén, hanem mert elengedhetetlenül szükséges a gazdaság működéséhez.

És a kulcsszó itt a gazdaság működőképessége, amelyben jelentős szerepe van a budapesti szegmensnek. Felmerül hát a kérdés:

Miért kellene nyereségesnek lennie a BKV-nek?

Ha gazdasági érdek!

Tetszik érteni, hogy a helyzet hátterében - mely helyzetben az 50-60%-os adó-bruttó arány sem látszik elegendőnek egy gazdasági eszköz (a BKV) működtetéséhez - vagy kóklerség, vagy gátlástalan korrupció áll?

Akárhogy is, az ok és a helyzet elfogadhatatlan.
És fent csak a közvetlen következményekről beszéltünk, de bele kell gondolni abba is, hogy tömegközlekedés és autó nélkül hogyan jön létre a budapesti vállalkozások bevétele.

Szólj hozzá!

Címkék: politika gazdaság bkv magyarország tömegközlekedés sztrájk


A bejegyzés trackback címe:

https://blogja.blog.hu/api/trackback/id/tr9419508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.